blog 1: Paradiso Sandos Caracol

8 maart 2020 - Playa del Carmen, Mexico

In dit eerste blog gaan jullie lezen over mijn heenreis, mijn eerste indruk en het hotel Sandos Caracol, oftewel het paradijs van Rivièra Maya. Ik heb al een paar foto’s gemaakt vandaag zodat jullie kunnen meegenieten van dit paradijs.

06:00 uur gaat de wekker. Tijd om de spullen te pakken en te vertrekken naar Schiphol. Gelukkig waren we in het hotel Van der Valk blijven logeren, tien minuten verwijderd van de luchthaven. Snel op Schiphol de Mexicaanse peso’s en Amerikaanse dollars opgehaald voordat we gingen inchecken. Euro’s kennen ze daar niet. Na de check in een heerlijk ontbijt gehad. De tijd ging heel vlug, want voordat ik het wist zat ik in het vliegtuig. Ik had zelf nog nooit in zo’n groot vliegtuig gezeten, dus weer een ervaring rijker! Een vlucht van 9 uren en 40 minuten naar Hoguin, Cuba. Een tussenlanding moest helaas. Om al die uren om te krijgen heb ik wat geslapen, wat tv gekeken en wat muziek geluisterd. In Cuba waren ook weer mensen ingestapt en dat verliep niet echt heel soepeltjes. Iedereen moest zelf maar een plekje zoeken. Het duurde dus even voordat we onze reis konden vervolgen. Nog een vlucht van 1 uur en 45 minuten naar Cancun, Mexico viel me zwaar. Ik was erg moe en merkte dat het toch een lange zit was. Eenmaal daar aangekomen moesten we nog door verschillende controles heen, de koffers ophalen en op zoek naar de juiste bus die ons naar het hotel bracht.

Maar toen ik in de bus zat en eens om me heen keek wist ik wel wat ik terug kreeg voor deze lange reis. Het was een fantastische jungle achtige omgeving met veel palmbomen en druk verkeer. Helaas was het te donker om alles goed te kunnen zien.  Bovendien had ik mijn ogen al op mijn schoenen hangen.

Gelukkig moesten we aan de receptie ook maar drie kwartier wachten voordat we konden inchecken en naar onze kamer mochten. Ik werd er een beetje moedeloos van. Zeker omdat ik ook nog niet veel gegeten en gedronken had die dag. 24 uren wakker zijn; dan roep je hoera als je kan gaan slapen in een bed. Tenminste ik wel.

De volgende dag had ik nergens last meer van. Lekker ontbijt zorgde voor een goed humeur. Mijn humeur werd in de loop van de ochtend steeds beter toen we de excursies geboekt hadden. Hier ga ik nog niet te veel over verklappen, maar ik kan wel met zekerheid zeggen dat mijn grote droom uit gaat komen. Het staat vast!

Maar die excursies zijn maar een onderdeel van de vakantie. Wat te denken van ons eco-resort Sandos Caracol. Het is fantastisch. Een paradijs met alles erop en eraan. Verschillende restaurants, zwembaden, cenotes, bars en shows. Wat kunnen die Mexicanen een feestje bouwen. Salsa staat hier voorop. Dag 1 zit er weer op en het is verheugen op nog meer mooie dagen.

Tot snel

Ghislaine

1. Patrick:
    mooi verslag.Leuke foto's.Geniet ervan
  2. Patricia:
    8 maart 2020
    Mooi geschreven Ghieslaine. Wat een prachtig strand. Ik zie dat Johnny er al helemaal klaar voor is. En nu genieten maar👍
  3. Patricia:
    8 maart 2020
    Sjoen Ghis, veul plezeer en let op Chili Johnnie ! Groete vaan poater Karel.
  4. Lianne Thimister-Rondagh:
    Leuk
  5. Kirsten:
    8 maart 2020
    Wauw wat sjoen Ghislaine! Geneet dr vaan!
  6. Katja:
    8 maart 2020
    Oh wow Ghislaine, ziet er geweldig uit. Genieten gaat dus vanzelf😊
  7. Lianne:
    9 maart 2020
    Es iech die sjoen foto's zeen daan höb iech toch e bitsje spiet
  8. Oma:
    9 maart 2020
    leuk dat ik je kan volgen.Liefs oma