Dag 2 en 3: Relax, maar toch ook actie🐢🐟🏝

10 maart 2020 - Playa del Carmen, Mexico

Daar ben ik weer! Jullie hebben me vast en zeker gemist gisteren, maar ik had een relaxdagje aan het zwembad. Geen fototoestel mee, geen spannende dingen gedaan. Alleen maar op mijn rug gelegen en genoten van de jacuzzi en de zwembaden. Hier word je om de zoveel tijd voorzien van een drankje zonder dat je hoeft op te staan. Hoe fijn wil je het hebben. Ps: nog geen knappe Mexicaan gespot.😂

Na een goede nachtrust ben ik lekker gaan ontbijten. Heerlijk als je elke dag tosti’s, wentelteefjes en spek met ei kan eten. Verse jus erbij....

een korte wandeling bracht ons bij het kraampje met activiteiten en excursies die hier in het resort plaatsvinden. Allemaal leuke dingen zoals een fotosafari, kajakken, snorkelen in de rivier en zwemmen in de cenotes. Dat laatste hebben we vanmiddag al gedaan. Een cenote is een grot of poel met erg helder water die meestal ontstaan door ondergrondse stromingen van grondwater. Cenotes waren voor de Maya’s heilige plaatsen omdat het volgens hun de ingang was naar de onderwereld. Wat was het een belevenis om een puur water te mogen zwemmen en snorkelen. Tijdens het snorkelen zag ik mooie vissen en padden. De bodem zag er echt mooi uit. We waren wel zo slim om de onderwatercamera met een lege accu mee te nemen. Maar wees gerust, morgen weer een nieuwe dag dat we gaan snorkelen in de rivier.

Een heerlijke lunch in het Braziliaans restaurant met een prachtig uitzicht op het zwembad. Wat een heerlijk vakantiegevoel!

In de namiddag moest ik wel eens even wat actie hebben. Een wandeling door de jungle en eens even dieren spotten voor jullie. 🦆🐨🐢Ik zie ze dagelijks lopen, maar jullie niet. Er staan nieuwe foto’s op, dus ik zou zeggen bekijk ze maar eens. Apen heb ik helaas nog niet gezien. Er wordt gezegd dat ze te snel zijn om te spotten. Misschien als we volgende week op fotosafari gaan dat we dan meer geluk hebben. Even geduld nog....

Na een heerlijke wandeling was de eindbestemming; het aquapark! Iedereen die mij goed kent weet dat ik altijd op vakantie moet ‘sjievelen’. Net een klein kind😊. Even daar mijn mening over. Mooie glijbanen waar je lekker hard in gaat als je je broekje tussen je billen doet. Gegarandeerd dat op het einde van de vakantie mijn bikini broekje niks meer waard is. But That’s me.

Dat was hem weer voor vandaag. Alle details over de smoothies en cocktails zal ik jullie besparen🍸🍹. Anders heb ik geen vrienden meer als ik terug thuis ben.

Bye, Adios

Ghislaine

1. Katja:
    10 maart 2020
    Haha, leuk verslag, heerlijke foto's. Mijn man vraagt of je uit Mexico komt
  2. Maaike:
    10 maart 2020
    Prachtige foto's!!!!!
  3. Janine:
    11 maart 2020
    Geweldig en wat een mooie foto’s! Fijn genieten😘