Dag 3 en Dag 4 het leven in de jungle

26 juli 2022 - River Kwai Floatel, Thailand

Hallo lieve volgers,

Vandaag weer een leuk blog vanuit het mooie Thailand. Op dit moment zitten we midden in de jungle. Een spannend avontuur, want we zitten zonder licht, zonder stroom en hebben geen goed bereik! Het is echt een belevenis.

Even over de dag van gisteren. Een hele lange dag, met vertrektijd 07:30 uur richting het grootste Boeddhistische bouwwerk ter wereld. Hier kregen we van alles te horen en te zien over de geschiedenis van Thailand en de koning. Vervolgens zijn we verder gereden met de bus richting de Floating Market, oftewel de drijvende markt. Met een longtailboot was deze markt te bereiken. Hier lagen de fruit en souvenirskraampjes op het water en mochten we proeven van vers fruit, onder andere de mini bananen. Iedereen die mij goed kent weet dat ik geen dag zonder bananen kan😂.

De bus bracht ons verder naar het perron waar we met de trein de natuur en omgeving van Sukothai konden bewonderen. Langs de rails stonden huizen waar de mensen leefden en hun huishouden stonden te doen. Zo kom je het niet snel tegen bij ons in Nederland.  En ja hoor. Toen mochten we nog een keertje in de bus en waren we allemaal opgelucht toen we hoorden dat we eindelijk bij de boot waren aangekomen die ons naar het verblijf in de jungle bracht, namelijk de Jungle Rafts! Hier is te vinden; water, dieren, een bed, een wc en een heerlijke koude douche! Het is hier echt om te genieten! Ik hoor de geluiden van de natuur, het water en de dieren. Je komt helemaal tot rust hier! Het enige wat ons echt irriteert is dat we geen licht hebben. Dat maakt het allemaal een stuk lastiger en levert een paar lachwekkende momenten op! Daar zullen we het maar even niet over hebben.

Vanochtend hadden Kevin en ik de eer om de olifant te voederen die ineens voor onze neus stond. Fantastisch moment om dit van dichtbij te mogen meemaken!

Vandaag hebben we een bezoek gebracht aan de Erogam Watervallen, hier vlakbij. Samen met Kevin heb ik een prachtige wandeling gemaakt tot grote hoogte en genoten van een frisse duik in natuurlijk water.

Volgers, de foto's zijn fantastisch. Maar aangezien het bereik hier ... Is kan ik ze vandaag niet plaatsen. Ik beloof jullie ze snel te plaatsen. We gaan nu nog even genieten en dan morgen weer vroeg op voor een nieuwe dag! Dan verlaten we de jungle en gaan er afscheid nemen van ons olifantje🐘

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Dolf:
    26 juli 2022
    Sjiek. Geneet vaan de vekansie. Groeten vaan de Pallashof.
  2. Helga:
    27 juli 2022
    Weer mooie foto’s geneet van uch sjieke vakantie 👍🏼👍🏼👍🏼😁😘