Dag 7: Isla Holbox, een eiland om van te dromen

14 maart 2020 - Playa del Carmen, Mexico

Het was alweer dag 7 in Mexico. Vandaag stond een excursie naar Isla Holbox op het programma. Half 7 's morgens stapten we in het busje. Lekker knus zaten we met vier personen achterin. Wat een hel was dat. We zaten helemaal opgevouwen en dat wel twee uren lang. Eenmaal aangekomen bij de haven ging het avontuur pas echt beginnen. De speedboot bracht ons naar het eerste eiland. Een heel klein eilandje met een toren waar je van bovenaf een prachtig uitzicht hebt over de Mexicaanse Golf. In de verte zagen we mangroves, grote stukken bos. De foto's liegen er niet om. De volgende stop was een plek waar we even een fotoshoot mochten houden en even konden afkoelen in het water. Vlakbij zaten allemaal mooie vogels.

De derde en tevens laatste stop was dan toch echt Isla Holbox, een eiland om van te dromen. Een gezellig kleurrijk eiland met helaas veel armoede. De huisjes waren beschilderd met prachtige tekeningen die mensen zelf hadden gemaakt. Na een korte wandeling door de straatjes kwam het meest lachwekkende moment van de dag. Op het eiland mag geen gemotoriseerd verkeer komen. De mensen daar vervoeren zich met golfkarretjes. En wat deden wij..... We stapten achter in het karretje bij twee Belgen. Als dat maar goed gaat, een Belg achter het stuur😂. Vol gas scheurde meneer de Belg over het eiland en wij zaten achterstevoren maar af te wachten wanneer de volgende hobbel weer ging komen. Het enig echte voordeel was dat ik veel foto's kon maken, tenminste... Als die Belg eens af en toe stopte. Mijn god, wat een rammelbak.😋 De rit eindigde bij een hotel waar we aan tafel mochten aansluiten voor de lunch. Tijd om te bikken. En wat ik weer allemaal gegeten heb🙃. Als ik nog even zo door ga moet ik rollend naar huis. Wat kun je in Mexico toch lekker eten.😍

Na de lunch even wat vrije tijd om te genieten van het prachtige strand en en helblauwe zee. Ik heb nog nooit in mijn leven zo'n mooi strand gezien. Ik had weinig zin om weer in te stappen bij de Belg om terug te keren naar het centrum. Vanuit daar moesten we helaas alweer terug naar de Ferry om het eiland te verlaten. Tijdens de terugrit heb ik gedroomd over dit paradijs eiland. Ik had dit never nooit willen missen.

Vandaag zitten we alweer op de helft van onze vakantie. Er staan nog mooie dingen op het programma, maar eigenlijk is deze reis nu al een droomreis. Op naar dinsdag 🐬🐬🐬

See you♥️🌴

Ghislaine

1. Patricia:
    14 maart 2020
    Sjiek dao. Geneet mèr lekker👍😁💋
  2. Maaike:
    15 maart 2020
    Wat een prachtige eiland! Geniet ervan!!
  3. Katja:
    15 maart 2020