Hoe een droom werkelijkheid wordt

18 maart 2020 - Playa del Carmen, Mexico

Dan eindelijk was het moment daar! Toen vanmorgen de wekker ging, wist ik dat vandaag mijn grote droom uit ging komen. Snel de bus in en op naar waterpark Xel Ha. Bij de ingang kregen we bandjes om en werd ons verteld dat we als eerste met de dolfijnen gingen zwemmen. Ja, hoe moet ik het uitleggen. Het was in 1 woord fantastisch ♥️🐬. Dat ik dit samen met mijn vader heb mogen doen, dat pakt niemand mij meer af. De dolfijnen deden kunstjes, gaven kusjes, sprongen langs en over ons heen en als kers op de taart vloog ik de lucht in via de neus van de prachtige dolfijn. Ik voelde vrijheid en liefde.

Daarna zijn we lekker gaan wandelen door het park. En daar kwam ik me toch even een glijbaantje tegen. Hallelujah! Ik heb al heel wat glijbanen geprobeerd, maar hier duurde het wel even voordat je boven was. Een flinke klim in de hoge toren. Maar als je naar beneden gaat, besef je je niet hoeveel je geklommen hebt. Natuurlijk houd ik altijd wedstrijdje met mijn papa, maar in deze glijbaan werd dat afgeraden. En maar goed ook, anders had ik zeker verloren.

Vervolgens zijn we terug naar de dolfijnen gegaan voor de tweede en derde activiteit. De tweede activiteit had je wel lef voor nodig. Met een groot, wit masker ging je naar de bodem van de plek waar de dolfijnen zwommen. Onder water liet de instructeur de dolfijn kunstjes doen en mochten we hem opnieuw aaien. De huid van een dolfijn is heel zacht en glad. Het is heel fijn om hem te aaien.

De derde en laatste activiteit was snorkelen met dolfijnen. Het water was heel troebel en er was weinig te zien. Snel heb ik mijn masker afgegooid om boven water te genieten. Opnieuw heb ik ze een aantal keren mogen aaien. En daarmee kwam het ten einde. De beestjes gingen rusten en wij konden verder het park door. Hier ga ik niet te veel op in, want het hoogtepunt was toch echt het zwemmen met dolfijnen.

Even kort dan nog. In het park kon je nog lekker door de jungle wandelen, glijden, ziplinen, dobberen in een band en snorkelen. Een dag om nooit te vergeten ♥️🐬🌴🐟🌊

Even voor de mensen die zich misschien afvragen hoe het hier is met de corona. In Mexico is niks aan de hand. We mogen nog lekker naar buiten en ook de laatste excursie aanstaande donderdag staat tot nu toe nog gepland. In principe komen we maandagochtend aan op Schiphol en kunnen dan hopelijk snel naar huis. Ergens mis ik mijn mama natuurlijk... En mijn puzzels😂

1. Lianne Thimister-Rondagh:
    Geweldig! Ben trots op je. Mama
  2. Patricia:
    18 maart 2020
    Sjiek Ghies en John dat jullie zo genoten hebben. Prachtige foto. Dat zal wel je profielfoto worden toch? Heb je verder geen foto's van jou en de dolfijnen?
    Geniet nog even en alvast goede reis terug.
  3. Katja:
    18 maart 2020
    Gewelig, Ghislaine. Dat heb je in the pocket. Je bent net op tijd, Rutte wil je zo snel mogelijk terughalen🤣
  4. Ghislaine Thimister:
    18 maart 2020
    Ik heb helaas niet meer foto's. We hebben voor 1 foto al 40 dollar moeten betalen. Het was echt te gek voor woorden eigenlijk. Maar die ene en de ervaring pakt niemand me meer af♥️🐬