Xplor, adrenalineboost eerste klas

20 maart 2020 - Playa del Carmen, Mexico

Daar is ie dan! De allerlaatste blog van lainekuh uit Mexico. Vandaag hebben we een bezoek gebracht aan het adrenaline-park van Mexico, Xplor. Typ maar eens in bij google en bekijk de ziplines😋.

Weer vroeg de bus in... De allerlaatste excursie stond op het programma. Gelukkig was dit maar twintig minuutjes in de bus. Eenmaal aangekomen begon het avontuur. De ingang was in de grotten. We kregen allebei een helm, dat belooft wat. Het was best een eind lopen om in het centrum van het park uit te komen. Even voor de duidelijkheid, vanuit het centrum startte alle doe-activieiten, namelijk raften, ziplinen, ondergrondse expeditie, rivierzwemmen en hangmat zippen.

Omdat het niet druk was in het park, hebben we alle activiteiten kunnen doen. Volgens mij is iedereen naar huis gevlucht. Bijna geen vakantieganger meer te bekennen. Maar goed, even kort de activiteiten doornemen. Het ziplinen was amazing! 😍 Meer dan 4 kilometer lang, van toren naar toren, was het vliegen over de jungle. De hoogste toren was 45 meter hoog en 700 meter lang. Ik voelde me net een raket door de lucht. Dan had je ook nog het hangmat zippen. Hier kon je lekker relaxed in de hangmat hangen en over het water scheuren via de zipline. Dat was wel leuk. Het raften was geen bal aan. Een beetje in een bootje dobberen dat totaal niet vooruit ging. Dat was ook met het rivierzwemmen. Een beetje zwemmen in de grotten maar geen glijbaan te bekennen. Jaaa, als ik geen glijbaan cadeau krijg dan vind ik er al snel niks aan. Gelukkig veranderde dat bij de ondergrondse expeditie.

Bij deze activiteit kon je door het water in de grotten wandelen. Ijskoud water was er wel. Maar toen kwam het spektakel... Een glijbaan. Joehoeeeeeeee dan ga ik lekker hard naar beneden en ben ik weer vrolijk. Wat verderop kwam er nog eentje aan. Deze was wat langer en ging nog wat harder.

Al met al een vermoeide, maar zeer geslaagde dag. Genoeg adrenaline kicks gehad vandaag 🙃😀.

Via deze weg wil ik jullie bedanken om mij te volgen via deze website. Er komen nog foto's aan, maar die moet ik nog overzetten. Maandagmiddag zijn we als het goed is weer thuis en hopen we dat de situatie een beetje meevalt.