Dag 3 en dag 4 Het leven in de jungle

26 juli 2022 - River Kwai Floatel, Thailand

Hallo lieve volgers,

Vandaag een blog over de afgelopen twee dagen. Foto's volgen morgen!

De dag van gisteren. Vroeg in de bus gingen we op pad naar het grootste Boeddhistische bouwwerk ter wereld. Hier zagen we een stukje van de geschiedenis van Thailand en het leven van de koning in dit land. De bouwstijl en de kleuren waren een hele belevenis om te zien.

Vervolgens reden we door naar de Floating market, oftewel de drijvende markt. Via een longtailboot bereikten we verschillende fruit- en souvenirskraampjes op het water. Heel mooi om te zien hoe deze markt opgebouwd was en hoe de mensen hier hun spulletjes verkopen. Speciaal voor mij lekkere mini bananen en nog veel meer fruit.

Toen begon het grote avontuur. Met een ouderwetse trein kregen we de prachtige omgeving van Sukothai te zien. Een en al natuur en een aantal huisjes waar de mensen woonden. Het is best indrukwekkend en niet te geloven hoe de mensen hier hun huishouden doen.

Jaaa! En toen moesten we nog een keertje in de bus. Jawel hoor, vanaf 07:30 onderweg en om 19.00 uur zaten we eindelijk in de boot richting ons nieuw verblijf, oftewel de Jungle Rafts. Zeer Spannend want er is hier werkelijk niets behalve een bed, water en dieren. Je leeft echt in de natuur, je hoort veel geluiden en het is behoorlijk warm. De volgende ochtend stond in 07:00 de olifant op de stoep om de resten van gisteren (het fruit) op te knabbelen..Kevin en ik hadden de eer om deze olifant te voederen. Mooie foto's is een herinnering om mee naar huis te nemen.

Met de bus zijn we vervolgens richting de Erogam Watervallen gereden om een prachtige wandeling te maken. Een tocht met 40 graden levert dan ook een extra frisse duik op.

De reis is tot nu toe echt fantastisch. Het is hier elke dag genieten van het mooie Thailand, de mooie natuur en het heerlijke fruit.

Morgen volgen alle foto's, want helaas hebben we hier geen stroom, licht en slechte wifi😂🐒🐘

Tot snel weer. Dikke kus vanuit Thailand